"Παιδεία ευτυχούσι μεν εστί κόσμος, ατυχούσι δε καταφύγιον." ________________________________ Ισοκράτης, 436-338 π.Χ., Αθηναίος ρήτορας
9ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ 10 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: ΔΩΡΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑΚΙΑ ΜΑΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013 ΕΝΑΡΞΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΚΑΚΙ - ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΗΣ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ - ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 06/10/13 - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 23/09 ΕΩΣ 27/09 - Ο "ΚΑΛΟΣ" ΚΑΙ Ο "ΚΑΚΟΣ" ΓΟΝΙΟΣ - ΑΧ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΞΥΠΝΗΜΑ...! - ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΛΗ - ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ 9ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΟ ΣΕ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ

ΨΑΧΤΗΡΙ

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

"Παράλληλη Στήριξη"


Τι είναι η Παράλληλη Στήριξη;

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία δίνεται η δυνατότητα παροχής παράλληλης στήριξης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολείο φοίτησής τους.

Είναι η δυνατότητα που σου δίνει το σχολείο να βοηθήσεις το παιδί σου που αντιμετωπίζει δυσκολίες στην τάξη.  Ουσιαστικά πρόκειται για  μια δασκάλα/δάσκαλο αποκλειστικά για το δικό σου παιδί  μέσα στην τάξη του χωρίς καμιά αλλαγή στο σχολικό του περιβάλλον. Η παράλληλη στήριξη  ακολουθεί το πρόγραμμα της τάξης δίνοντας στον μαθητή  την προσοχή που έχει ανάγκη.


Με βάση τις αρχές της συνεκπαίδευσης και το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου η παράλληλη στήριξη δεν αποτελεί απλά τη συνοδεία του παιδιού στη τάξη, αλλά συμβάλλει αποφασιστικά στην πλήρη ένταξή του στη σχολική μονάδα καθώς και την προώθηση όλων των αναγκαίων ακαδημαϊκών  δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την ομαλή μετάβασή του στην ενήλικη κοινωνική ζωή. Ο μαθητής μαθαίνει να ευχαριστιέται και να απολαμβάνει  τη μαθησιακή διαδικασία, να αποδίδει στα μαθήματά του , να κάνει παρέες και να επικοινωνεί με τους εκπαιδευτικούς.

Για να μπει όμως ένας μαθητής σε παράλληλη στήριξη είναι απαραίτητο να έχει επισκεφτεί προηγουμένως κάποιο ΚΕΔΔΥ , να υπάρχει γνωμάτευση σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από το σχολείο στην υπηρεσία.

----------------------------------------------------------------------------------

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ

Αρ.Πρωτ.58192/Γ6/24-05-2012/ΥΠΔΒΜΘ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ &
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΤΜΗΜΑ Γ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ- ΜΕΣΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Email: t08dea3(ΑΤ)ypepth.gr
Πληροφορίες; Π. Γκίκα
Τηλέφωνο: 210 344-2929
Fax: 210 344-2182
Θέμα: "Ενημέρωση νια την παράλληλη στήριξη και την στήριξη μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται"
Α. Παράλληλη στήριξη με εκπαιδευτικό
Για τις παράλληλες στηρίξεις της επόμενης σχολιχής χρονιάς 2012-2013 και σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 (ΦΕΚ 199Α) ισχύουν τα εξής:
1. Η αίτηση για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2012.
2. Mε την αίτηση του για παροχή παράλληλης στήριξης ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ (οικείο ΚΕΔΔΥ εννοείται το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης). Αρμόδιο όργανο για τήν εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ. Στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη βάση.
3. Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν αρκεί η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης.
4. Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει (μέσω της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπ/σης} τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, τμήμα Γ (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι).
Προσοχή!: στη βεβαίωση φοίτησης να αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει το παιδί το Σεπτέμβριο του 2012.
Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές (εμπρόθεσμες είναι οι αιτήσεις που έχουν στο διαβιβαστικό της Διεύθυνσης, στη βεβαίωση φοίτησης και στην αίτηση του γονέα, ημερομηνία μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2012).
ΓΕΝΙΚΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΤΟΥΣ
5. Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
6. Η πράξη έγκρισης παράλληλης στήριξης ισχύει για ένα σχολικό έτος και ο γονέας ή κηδεμόνας θα πρέπει να κάνει εκ νέου αίτηση σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται παραπάνω.
Κατ' εξαίρεση για τους μαθητές με αυτισμό για τους οποίους έχει εγκριθεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουρνείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων η παροχή παράλληλης στήριξης για το έτος 2010-2011 (άρθρο 7 § 4 παρ.γ του νόμου 3699/2008) και εφόσον συναινεί ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή δεν απαιτείται η υποβολή νέων δικαιολογητικών και η παράλληλη στήριξη συνεχίζεται και για τη σχολική χρονιά 2012-2013.
Οι Διευθυντές των σχολείων στα οποία φοιτούν μαθητές με εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη λόγω αυτισμού θα πρέπει αμέσως μετά την εγγραφή του παιδιού στη επόμενη τάξη να καλέσουν τους γονείς να δηλώσουν εγγράφως αν επιθυμούν τη συνέχιση ή την διακοπή της παράλληλης στήριξης.
Τις δηλώσεις αυτές οι Διευθυντές τις αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να στείλουν στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής τα στοιχεία των μαθητών για τους οποίους ανανεώνεται η παράλληλη στήριξη το αργότερο μέχρι 30 Ιουνίου 2012. Στα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρεται απαραίτητα η τάξη που θα φοιτήσει το παιδί το Σεπτέμβριο του 2012 {ιδιαίτερη προσοχή για τα νήπια που εγγράφονται στο Δημοτικό, για τους μαθητές που αποφοιτούν από το Δημοτικό και εγγράφονται στη Α' Γυμνασίου, για τους μαθητές που αποφοιτούν από το Γυμνάσιο και εγγράφονται στην Α' Λυκείου καθώς και για αυτούς που αλλάζουν περιοχή φοίτησης). Επίσης, για τους μαθητές, οι οποίοι αλλάζουν βαθμίδα καθώς και για τα νήπια που εγγράφονται στην Α΄Τάξη του Δημοτικού Σχολείου, απαιτείται Συμπληρωματική Εισήγηση του οικείου ΚΕΔΔΥ.
Προσοχή! Για τη σχολική χρονιά 2012-2013 τα ισχύοντα για τις εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις λόγω αυτισμού θα ισχύσει και για τις αιτήσεις παράλληλης στηρίξης που έχουν εγκριθεί για μαθητές με προβλήματα όρασης καθώς και σε εκείνες που έχουν εγκριθεί για μαθητές με προβλήματα ακοής.
Οι εγκεκριμένες αιτήσεις μαθητών με προβήματα όρασης και ακοής ανανεώνονται εφόσον συναινεί εγγράφως ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή. Οι έγγραφες δηλώσεις συνκεντρώνονται με τον ίδιο τρόπο που συγκεντρώνονται και οι δηλώσεις για τους αυτιστικούς μαθητές και τα στοιχεία αποστέλλονται στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. το αργότερο μέχρι και την 30η Ιουνίου 2012 (προσοχή και εδώ στην τάξη φοίτησης).
B. Παράλληλη στήριξη αυτιστικών μαθητών από Ειδικό Βοηθό
Σύμφωνα με το άρθρο 7 § 4 εδαφ. γ΄ « Η παράλληλη στήριξη των αυτιστικών μαθητών μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων ».
Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της παράλληλης στήριξης των αυτιστικών μαθητών από ειδικό βοηθό ( ιδιώτη) είναι:
1. Γνωμάτευση και πρόταση παροχής παράλληλης στήριξης από το οικείο ΚΕΔΔΥ , δηλαδή το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης του μαθητή ( άρθρο 6 § 1 εδαφ. β΄ του ν.3699/2008 « …….την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕΔΔΥ ….» ) .
2. Αίτηση του γονέα ή κηδεμόνα προς τη Διεύθυνση του Σχολείου.
3. Βιογραφικό και Ποινικό Μητρώο του προτεινόμενου από την οικογένεια του μαθητή για την υλοποίηση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης.
4. Σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του Σχολείου φοίτησης και του Συλλόγου Διδασκόντων.
Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης και ο Διευθυντής του Σχολείου θα πρέπει να γνωστοποιεί την ύπαρξη του ιδιώτη ειδικού βοηθού στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο φοίτησης του μαθητή.
Προσοχή!Ο ειδικός βοηθός που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή προβλέπεται από το νόμο μόνο για τους αυτιστικούς μαθητές, δεν προβλέπεται για άλλες περιπτώσεις αναπηρίας και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ούτε για τη βοήθεια μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται. Για τις περιπτώσεις αυτές στήριξη παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό ή Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Γ. Στήριξη σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται
Για τους μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται οι διατάξεις του άρθρου 6§2 του ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199Α) προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό ( Ε.Β.Π.).
1. Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής έως και την 31η Ιουλίου 2012, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π. προκύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία.
2. Με την αίτηση του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕΔΔΥ. ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή από δημόσια υγειονομική επιτροπή.
3. Οι ανωτέρω αιτήσεις καθώς και βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. μέσω της αντίστοιχης Περιφερειακής Δ/νσης αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης.
4. Η στήριξη των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται παρέχεται μόνο από ειδικό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται από το ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς και στήριξης Ε.Β.Π.
6. Σε περίπτωση που στο ίδιο σχολείο εγκριθεί στήριξη με ειδικό βοηθητικό προσωπικό για δύο μαθητές τότε το ΚΕΔΔΥ με εισήγηση του θα μπορεί να προβλέπει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών αυτών από έναν ειδικό Βοηθό.
Με απόφαση του ΥΠ.Ε.Π.Θ. εγκρίνεται η παροχή παράλληλης στήριξης σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται για μια σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο αρ.102224/Γ6/25-08.2009 οι πιστώσεις για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε προσωπικό (εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) στην Ειδική Αγωγή θα διατίθενται κατά προτεραιότητα ως εξής:
1) ΣΜΕΑΕ
2) Τμήμα ένταξης και
3) Παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π.
Ο Διευθυντής της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής
Γεώργιος Αλεβίζος


----------------------------------------------------------------------------------

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
(Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1)

Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης

ΣΥΝΤΟΜΑ...

----------------------------------------------------------------------------------

ΔΙΑΒΆΣΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ - ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ...
Μία μάχιμη εκπαιδευτικός της σύγχρονης ζούγκλας της Εκπαίδευσης.


Πόσο κατανοώ το Γολγοθά και τις ανησυχίες των γονέων με παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα... Αυτισμός, Asperger, σύνδρομο Down και πόσες άλλες "διαγνώσεις" κάτω από τις οποίες βρέθηκαν ονόματα παιδιών και περιγραφές συμπτωμάτων... συστάσεις ειδικών και αποφάσεις φορέων... Χαρτιά, χαρτιά, γραφειοκρατία, γνωματεύσεις που καθυστερούν, ημερομηνίες που πρέπει να τηρηθούν...

Είμαι μια απλή καθηγήτρια σε Ιδιωτικό σχολείο. Αγαπώ το αντικείμενό μου. Όπως πολλοί. Είμαι πολύ καλή στη δουλειά μου. Όπως πολλοί. Όμως έγινα καθηγήτρια από συνειδητή αγάπη για τα παιδιά και διάθεση να προσφέρω όχι μόνο ως επιστήμων αλλά ως εκπαιδευτικός. Δυστυχώς... ΟΧΙ όπως πολλοί. Κι αυτό είναι λυπηρό να το διαπιστώνω.

Διαβάζω σε διάφορες σελίδες θλιβερές και γεμάτες απόγνωση φωνές γονέων, που ήρθαν αντιμέτωποι με απαράδεκτες συμπεριφορές καθηγητών προς τα παιδιά τους. Με το χλευασμό άλλων γονέων ("των τάχα χαρισματικών παιδιών") απέναντι σε παιδιά με προβλήματα. Με την αδιαφορία του σχολείου ή την αδυναμία του να εντάξει όσο καλύτερα γίνεται ένα παιδάκι με ιδιαιτερότητες μέσα στο υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο των συνομηλίκων του. Και το χειρότερο, με την αδιαφορία του εκάστοτε εκπαιδευτικού "λειτουργού" που σκέφτεται... "έλα μωρέ, εγώ θ'ασχοληθώ τώρα με τα θέματα του τάδε; Ας το στείλουν σε άλλο σχολείο."

Ε λοιπόν, εξοργίζομαι... Όταν έχεις να προσέχεις, να διδάσκεις και να αγαπάς ένα σωρό παιδιά, πρέπει να μπορείς να αγαπάς "ένα τσουβάλι αγάπης παραπάνω" κάθε παιδί που βλέπεις ότι κάνει τον αγώνα του να σταθεί στα αδύναμα ποδαράκια του... Κι αυτό και η οικογένειά του. Τότε, γίνεσαι εσύ το δεκανίκι του, ακόμη κι αν δεν στο έχουν ζητήσει, ακόμα κι αν δεν στο έχουν ορίσει. Τότε γίνεσαι ΕΣΥ αγαπητέ καθηγητή, η παράλληλη στήριξή του. Γιατί η παράλληλη στήριξη δεν είναι μόνο μία θεσμοθετημένη επαγγελματικά αρμοδιότητα από το Υπουργείο, είναι μία καθημερινή προσπάθεια, ή καλύτερα θα έπρεπε να είναι μία καθημερινή προσπάθεια ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ εκπαιδευτικού που στο δρόμο του βρέθηκε ένα παιδί που χρειάζεται στήριξη. Γιατί η παράλληλη στήριξη θα πρέπει να είναι "ένα από καρδιάς λειτούργημα" του κάθε συναδέλφου που μέσα στην καθ'όλα φυσιολογική τάξη του έχει και ένα παιδί διαφορετικό.

Θυμάμαι ένα προς ένα τα παιδιά με Asperger ή με άλλης μορφής αυτισμό που πέρασαν από τις τάξεις μου... Την προσπάθειά μου να τα χειριστώ την ώρα του μαθήματος ώστε να φαίνονται ισότιμα με τα άλλα παιδιά. Την επιβράβευση για ό,τι καλό έλεγαν. Τη χαζομάρα που μπορεί να πέταγαν να την κάνω να μη ΜΗ φανεί ως χαζομάρα. Τον εύσχημο τρόπο να δείξω στα άλλα παιδιά ότι πρέπει να σέβονται. Την αγάπη με την οποία έδινα πίσω ένα διαγώνισμα με κακό βαθμό. Το χαμόγελο και τα σχεδιάκια πάνω στην κόλλα όταν ο βαθμός ήταν καλός.

Κι έξω από την τάξη... Να συζητήσω, να γίνω η φίλη, να αντιμετωπίσω διάφορες εμμονές τους με άλλα πρόσωπα στο σχολείο, να καθοδηγήσω τους άλλους μαθητές πώς να φερθούν όταν η σχέση γινόταν προβληματική, να χειριστώ ακόμα και μυθομανίες. Να μιλώ με ψυχολόγους, να συμβουλεύομαι παλαιότερους δασκάλους που είχαν το παιδί σε μικρότερη ηλικία... Να συμβουλεύω ακόμα και τους συναδέλφους μου "κάνε έτσι, πες του αυτό, νομίζω ότι θα τον βοηθήσεις περισσότερο έτσι..."

Και στο προαύλιο... Να τα πλησιάζω και να τους πιάνω κουβέντα όταν τα έβλεπα μόνα τους, να πλησιάζω και να διακόπτω τον πάνω-κάτω βηματισμό τους δήθεν με μια αφορμή να κάνουν κάτι, να αναζητώ ποια να είναι εκείνα τα παιδιά που θα μπορούσαν να τους κάνουν λίγο παραπάνω παρέα...

Και με τους γονείς... Αρκετοί από αυτούς να μην έχουν πει ποτέ τίποτα για την κατάσταση των παιδιών. Να μην το κατονομάζουν. Από φόβο και δισταγμό να μη στιγματιστεί το παιδί. Καλύτερα να μην ξέρει κανείς. Ας είναι απλά το "κλειστό" παιδί, το "αμίλητο", το "πάντα μόνο του", αυτό που έχει μόνο έναν φίλο. Ή κανέναν... Όμως εσύ καταλαβαίνεις. Κοιτάς το γονιό στα μάτια και ξέρεις τι είναι αυτό που δεν θέλει ή δεν μπορεί να σου πει. Και του μιλάς όσο πιο ζεστά και ανθρώπινα γίνεται. Κι ύστερα, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι ό,τι καλύτερο για το παιδί του...

Κι όλα αυτά μέσα σ' ένα σύγχρονο, ζωντανό, μεγάλο και οργανωμένο σχολείο, με όλα τα καλά και τα στραβά του (πουθενά δεν είναι παράδεισος). Εκεί που μέσα στο σύνολο των λουλουδιών φυτρώνουν και μερικά που είναι πιο ευαίσθητα, πιο ασθενικά, και θέλουν πιο πολύ φροντίδα... Που αν αδιαφορήσεις γι' αυτά, ξέρεις ότι δεν θα πάνε καλά. Αν όμως τα φροντίσεις λίγο παραπάνω από τα άλλα, θα τα βοηθήσεις να ανθίσουν κι αυτά μέσα στον κήπο. Που ξέρεις ότι αν ΔΕΝ ΗΤΑΝ στο σχολείο αυτό και ήταν σε ένα ειδικό φερ'ειπείν σχολείο, η εξέλιξή τους δεν θα ήταν η ίδια. Καταλαβαίνεις ότι το κανονικό σχολείο τα "τραβάει" προς τα πάνω και μαθησιακά και επικοινωνιακά. Ξέρεις ότι με θυσίες οι γονείς τα φέρνουν εκεί και ζουν μέρα-νύχτα με την αγωνία και το άγχος "πώς πάνε; προοδεύουν κοινωνικά; πώς συναναστρέφονται με τα άλλα παιδιά; κοιτούν καλύτερα τώρα στα μάτια; Τα κοροϊδεύουν; Έχουν φίλους;". Οι ίδιες αγωνίες, εκεί, ασάλευτες, από τότε που ήταν νήπια, μέχρι τώρα εφηβάκια...

Κι όμως... Μετά από τόσα χρόνια στην έδρα, τα πιο μεγάλα μου έχουν ήδη αποφοιτήσει... Κάποια είναι και φοιτητές... Ήρωες !!! Κι ας μην με κοίταξαν πάλι στα μάτια όταν τους είπα συγχαρητήρια στην αποφοίτηση. Όπως δε με κοιτούσαν στα μάτια ούτε όταν στεκόμουν πάνω απ' το θρανίο τους όταν ήταν 12 χρονών...Πώς θα καταφέρουμε όμως ό,τι κοιτάζουν αυτά τα μάτια, να είναι όσο γίνεται πιο αισιόδοξο και χαρούμενο γι' αυτά τα παιδιά;

Γι' αυτό σας λέω, γονείς: Μείνετε κοντά στα παιδιά σας, όπως άλλωστε πάντα ήσασταν. Προσπαθήστε να τους προσφέρετε ό,τι μπορείτε και αντέχετε. Διεκδικήστε ένα χαρούμενο και ασφαλές περιβάλλον. Αναζητήστε τα νόμιμα και διεκδικήστε τα κι αυτά. Κάντε ό,τι περνάει από το χέρι σας για να διευκολύνετε τη ζωή και την καθημερινότητα του παιδιού σας μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Μην επαναπαύεστε στη διακριτική ευχέρεια του καθενός. Δυστυχώς η ανιδιοτελής προσφορά δεν είναι για όλους το ίδιο αυτονόητη. Και το κυριότερο: ΜΗ ΦΟΒΑΣΤΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΤΕ. Εξηγήστε για το παιδί σας αυτά που πρέπει να ξέρουν όσοι το συναναστρέφονται καθημερινά. Έτσι το βοηθάτε περισσότερο. Ακόμα κι αν μιλήσετε σε ορισμένους, ή σε κάποιους πιο διακριτικά, είναι πολύ πιο πιθανό οι άλλοι να προσέξουν παραπάνω τη συμπεριφορά τους απέναντι στο παιδί σας και να μην αδιαφορήσουν. Να το προστατεύσουν αν χρειαστεί και να μη σφυρίζουν ανέμελα γύρω του ή -το χειρότερο- να μη συντελέσουν άθελά τους σε μια τραυματική του εμπειρία. Τα λέω αυτά γιατί έχοντας πάντοτε ένα βλέμμα παραπάνω σε όσα παιδιά το είχαν ανάγκη στο σχολείο, υπήρξαν φορές που είχα αποσοβήσει καταστάσεις.

Κι εσείς, συνάδελφοι καθηγητές: ασχοληθείτε όσο παραπάνω μπορείτε με ορισμένα παιδιά που το χρειάζονται. Να έχετε παραπάνω ανοιχτές τις κεραίες σας. Ευαισθητοποιηθείτε, συγκινηθείτε, αγαπήστε περισσότερο, συνεργαστείτε. Και για να μην είμαι άδικη, ΞΕΡΩ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ότι αρκετοί το κάνετε. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΟΛΟΙ. Το μήνυμα λοιπόν πάει σ' εσάς που, όχι μόνο είστε του "δε βαριέσαι", αλλά μπορεί ακόμη και η αδιάφορη στάση σας να γίνει σκληρή ή κυνική.

Υπάρχουν κατά καιρούς στις τάξεις μας παιδιά που μας έχουν παραπάνω ανάγκη από κάποια άλλα.
Που δεν όρισε κανένας αρμόδιος φορέας την παράλληλη στήριξή τους από εμάς, αλλά αν εμείς ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ δεν τους την προσφέρουμε, τότε δεν επιτελούμε αυτό το λειτούργημα του εκπαιδευτικού στο οποίο ταχθήκαμε.
Γιατί κάθε στήριξη, πρέπει να είναι μόνο ... από καρδιάς.

Με σεβασμό και αγάπη σε κάθε ιδιαίτερο παιδί,
σε κάθε οικογένεια που αγωνίζεται
και σε κάθε εκπαιδευτικό που δικαιώνει τον τίτλο του.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ κάντε το σχόλιο σας επώνυμα, με κόσμιο τρόπο και με σεβασμό προς τους υπόλοιπους που συμμετέχουν.

ΔΕΙΤΕ ΑΛΛΑ SITE ΑΠΟ...

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ LIVE

b

s

Free counters!

ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΑ

Total since 20 Mar 2013